Micro Influencer ve Mega Influencer Kavramlarına Bakış - Medya Budur

Matbuat Basın Derken Medya

Yaratıcı çözümler üretir; markalar için iletişim stratejileri geliştirir...

Micro Influencer ve Mega Influencer Kavramlarına Bakış


Influencer'ı; "etkileme gücüne sahip kanaat önderi" olarak düşlesem de gerçek Dünya'daki karşılığı çok farklı. Yoğun olarak "fenomen" (!) dedikleri kavram; bizim gibi geri kalmış ülkelerde ne yazık ki eşittir bedavacı GAY pirimat'a karşılık gelmekte!

Şartlara ve koşullara bağlı olarak ansızın ve nedensizce parlayan kişilerin aksine; yüzbinlerce kişinin takip ettiği, içerik kalitesi ile fark yaratan, tüketim alışkanlıklarımızı etkileyip yönlendirme kabiliyetine sahip onlarca hesap mevcut. 

Youtube ve Instagram camiasının influencer kelimesine zorlama durmayan bir Türkçe karşılık bulması şart. Fenomen ne kadar doğru bilemiyorum.

İnstagram influencer, influencer kimdir, influencer ne iş yapar, influencer ne kadar kazanıyor, influencer nasıl olunur, influencer marketing ve instagram influencer dijital sorgularına cevaplar bulmaya çalışacağız.

influencer


Influencer Nedir?

Ciddi bir dijital pazarlama metodu olarak Dünya'da sık kullanılan influencer marketing kavramları bizde ürünleri bedavaya alıp sadece link paylaşmak olarak algılanıyor. Geri dönüşleri takip edebilmek amacıyla raporlama istendiğinde ise "yoğunum rapor hazırlayamam.." karşılığını alabiliyorsunuz.

Sahte diploma ile psikiyatristlik yapan ya da ansızın milli manevi değerlere söven bir influencer'ın (!) marka değerinize sunacağı katkıları hayal gücünüze bırakıyorum. Ben şahsen influencer'ların takip etmesem de tavsiye ettikleri ürün ve hizmetleri asla almam, alınmasına da vesile olmam.

Yine hesapları inceleyerek hesap ve beğenilerin özgünlüğünü raporlayan yabancı firmalar mevcut. Fenomen olmak için şu kadar sahipçiye sahip olmak gerekir gibi bir veri bütünü elimizde olmasa da dikkatli bir gözün ekstra bedeller ödemeden durumu gözlemlemesi mümkündür.

Sosyal Medya Konsomatristi

Para karşılığı ürün tanıtan Dijital eskortları gruplandırmak mümkün. Replika rujları tanıtan ve takipçilerinin çoğunu parayla almış işsiz anneler, teklif ve raporlama hazırlamaktan estetik kaygılardan yoksun aciz çomarlar, vergi ödememek için taklalar atan parazitler ve lahmacunun üzerine isotla "kocişim" yazıp ava çıkanlar influencer olarak karşımıza çıkıyorlar. Fiilen ve zihnen dijital dünyamızı işgal etmiş durumdalar.

Ciddi Verilerle Toparlayalım

Ülkemizi hariç tutuyorum; çoğu yabancı marka, Influencer Marketing’e yaptığı ortalama 1 dolarlık yatırımla 7 dolara yakın gelir ve geri dönüş elde ediyor.

Micro-Influencer Nedir? 

Dijital dünyanın nimelerinden faydalanan ancak fakat çok fazla takipçisi olmayanlar bu kategoride toplanıyor. Bu insanlar, sevdikleri ürünlerle ilgili paylaşımlarını para aldıkları için değil, yalnızca ürünleri sevdikleri için yapıyor. Dünya üzerinde işini hakkıyla yapmaya çalışan bir çok kişi Micro-Influencer kategorisine dahil. Bu kişilerin 10 bin kişiden az takipçileri olması gerektiği gibi bir inanış mevcut.

10 milyondan fazla takipçisi olan hesapların beğeni oranı 1.66, yorum oranları 0.05’ken; 1.000 takipçiye sahip bir Micro-Influencer’ların beğeni oranı 8 küsur, yorum oranı ise 0.56. Özetle Micro-Influencer’lar tarafından yaratılan içerikler daha samimi geliyor ve daha fazla ilgi çekiyor.

influencer nedir


Mega-Influencer Nedir?

Micro-Influencer’ların aksine 10 bin ve üstü takipçi sayısına sahiptirler. Mega-Influencer’lar, markalı içerik paylaşmak için ücret alır ve hatırı sayılır takipçi kitlelerine bu içerikleri ulaştırır. Influencer.co verilerine göre, 2.000-100.000 arası takipçiye sahip Micro-Influencer’lar Instagram postu paylaşımı başı 250 dolar ile 500 dolar arası ücret alıyor. 100 bin üstü takipçi sayısına sahip influencer’larda ise bu rakam tek post başına 4.500 dolara kadar ulaşabiliyor.
Yorumlarınız Değerlidir